آخرین اخبار

5. مهر 1403 - 12:42   |   کد مطلب: 28889
امام جمعه فامنین گفت: اقدامات به موقع برای فرزندآوری و ازدواج در جوانی جمعیت اثر گذار و پیری جمعیت را کاهش می‌دهد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، موضوع جوانی جمعیت را یکی از دغدغه‌های نظام دانست و افزود: اگر اقدامات به موقع برای جوانی جمعیت صورت نگیرد درآینده‌ نزدیک کشور دچار پیری جمعیت خواهد شد.

 

امام جمعه فامنین بیان داشت: هر کشوری اگر از قشر جوان خالی گردد، خیلی از کارها در حالت سکون خواهد ماند و آن کشور گرفتار بی تحرکی  و در نتیجه دچار فقر می‌شود.

 

وی همچنین به آیه شریفه وَاذْكُرُوا إِذْ كُنْتُمْ قَلِيلًا فَكَثَّرَكُمْ ۖ کثرت در مقابل دشمنان یک ارزش است، اشاره داشت: همه سازمان‌ها و نهادها و تشکل‌های مردمی برای افزایش جمعیت وظیفه‌ و تکلیف داریم و باید همه احساس مسئولیت کنیم.

 

ضمناً در ابتدای این جلسه فرماندار شهرستان به بیان مطالبی درخصوص فعالیت‌های صورت گرفته در بحث جوانی جمعیت در شهرستان پرداخت و افزود: یکی از ظرفیت‌های بی نظیر شهرستان ظرفیت مساجد و منبرهاست که می‌توانند در بحث تشریح اهمیت جوانی جمعیت برای شهروندان مؤثر و اثر گذار باشد.

 

وی افزود: در بحث ازدواج و فرزندآوری در سال‌های ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۳ روند صعودی در شهرستان وجود دارد.

 

در ادامه جلسه هر یک از اعضای حاضر به بیان مطالبی درخصوص فعالیت‌های صورت گرفته در سطح شهرستان در زمینه جوانی جمعیت پرداختند.

 

در ادامه مقرر گردید هر چهل روز همه ارگان‌ها و تشکل‌های مردمی در جلسه حضور و نسبت به ارائه گزارش فعالیت‌های صورت گرفته اقدام نمایند.

 

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار