آخرین اخبار

17. شهريور 1403 - 13:32   |   کد مطلب: 28874
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: تقویت وضعیت اقتصادی مردم، رونق کسب و کار تعاونی‌ها، موجب افزایش رفاه اجتماعی خواهد بود.

یوسف شعبانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» ضمن عرض تبریک حلول ماه ربیع الاول و هفته تعاون که شروع آن در تقویم ملی کشورمان از 13 الی 21 شهریورماه است، افزود: رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کشور و سطح استان بهبود و تقویت وضعیت اقتصادی مردم، رونق کسب و کار در جامعه بوده تا با حل مسائل و مشکلات مردم و فراهم کردن نشاط آنان، موجب افزایش رفاه اجتماعی گرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان ضمن توصیه به مردم شهرستان برای راه اندازی شرکت‌های تعاونی‌ در سطح فامنین اظهار داشت: الحمدالله در سطح استان همدان بالغ بر 1337 واحد تعاونی فعال وجود دارد که شهرستان فامنین هم از این قاعده مستثنی نیست و در دهه گذشته تعاونی‌های قدرتمندی هم در این منطقه شروع بکار کرده‌اند.

وی تصریح کرد: سیاست دولت تقویت بخش اقتصادی مردم و اقتصاد مقاومتی است که دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی هم به‌شمار می‌رود و همانطور که در شعار امسال هم ایشان بر این موضوع تاکید داشتند، تا مشارکت مردم پر رنگ‌تر گردد.

یوسف شعبانی ضمن اشاره به راه اندازی تعاونی‌های جدید در شهرستان ادامه داد: در تلاش هستیم تا از طریق ابزار حمایتی تعاونی‌ها مردم را پای کار اقتصاد و فعالیت‌های اجتماعی و همچنین در جهت تحقق شعار امسال، مردم هم شغل و هم درآمد در خور شأن داشته باشند.

وی با بیان اهداف دولت در بخش تعاون و آغاز فعالیت اقتصادی برای مردم سه موضوع بیان کرد: اول، افرادی که سرمایه خورد دارند می‌توان با مراجعه به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان‌ها برای دریافت مجوز لازم اقدام کنند و پیگیر امورات شرکت تعاونی دلخواهشان باشند. دوم، دولت ابزار حمایتی خور را برای افرادی که هم‌فکری داشته و فعالیتشان در جهت بهبود اقتصاد مردم و جامعه بوده به میدان آورده است. سوم، ابزار تعاون وسیله‌ای برای توازن قدرت و ثروت، چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی در جامعه است. چهارم، توزیع عادلانه امکانات دولتی در بین مردم و تعاونی‌داران به صورت هدفمند اجرا گردد.

شعبانی اضافه کرد: به حول قوه الهی در تلاش هستیم اقتصاد بخش تعاون که در قانون اساسی جمهوری اسلامی هم ذکرشده، تمام و کمال اجرا کنیم که اقتصاد کشور در سه محور نهادنیه شده است: بخش دولتی، خصوصی و بخش تعاون. که برای بهبود نقش اقتصاد تعاون در استان بکوشیم تا پر رنگ‌تر گردد.

شعبانی در پایان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای تسهیل مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی متذکر شد: دولت با اعتبارات و ظرفیت‌های مردمی برای افزایش بهره‌وری و رشد اقتصادی وظایفی را برعهده دارد. در ضمن همفکری دولتمردان و نمایندگان مجلس را برای ارتقای مشارکت مردم در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی امیدوار کننده دانست.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار