29. شهريور 1403 - 8:40   |   کد مطلب: 28869
خاموش بودن چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تقاطع‌های شهری مشکلات عبور و مرور در سطح شهر فامنین را پی دارد و عدم نظم ترافیکی و حتی سردرگمی راننده‌ها و افزایش احتمال بروز تصادف‌ها شده است.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» مشکلات خاموش بودن چراغ‌های راهنمایی را می‌توان در تقاطع‌ها بویژه چهارراه‌های اصلی شهر نیز دید. بیش از پنج سال است که چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در سطح شهر نصب شده و شاید کمتر از یک ماه خاموش شدند و راننده‌ها پس از رسیدن به چهارراه‌ها و چراغ راهنمایی که هیچ کدام از رنگ‌های قرمز، زرد و سبز را نشان نمی‌دهد و خاموش است، باید ناهماهنگ و با تردید از تقاطع عبور کنند که احتمال تصادف با خودرو دیگر و خطرات احتمالی برای عابران پیاده را به همراه دارد.

چراغ‌های راهنمایی و رانندگی همانطور که از اسم آن هم پیداست برای راهنمایی رانندگان و عابران پیاده است امام به دلیل خاموش موضوع جدیدی برای اهالی شهر فامنین نیست اما با توجه به خاموشی کلی پس از نصب و ادامه‌دار بودن این وضعیت در طی چندین سال نگرانی‌ مردم در این زمینه بیشتر شده است.

حضور رانندگان با وسایل نقلیه موتوری و خودرویی در چند تقاطع‌ شهر فامنین سردرگمی رانندگان و شهروندان را به طور کامل نشان می‌دهد. یکی از شهروندان میان سال ساکن فامنین که برای عبور از تقاطع بهداری و امام خمینی(ره) ناچار است از بین خودرو‌هایی که بدون برنامه و نظم در حال عبور از تقاطع هستند رد شود، می‌گوید: از وقتی که این چراغ‌ها نصب شده بارها با این مشکل مواجه شدیم.

چراغ خاموش است از هر طرفی خودرو و موتور می‌آید و بیشتر اوقات وسط خیابان مردد می‌شویم که به مسیر ادامه دهیم یا به عقب برگردیم.

در ایام شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس این چالش برای دانش‌آموزان کم سن و سال و حتی عابران سالمند پیاده قابل پیش‌بینی نیست که خودروها با چه سرعتی در حال حرکت هستند آیا از خیابان تا رسیدن خودرو عبور کنند یا خیر.

راننده‌‌ خودرویی با ابزار نگرانی از خاموش بودن چراغ راهنمایی گفت: با دیدن رنگ‌های زرد، سبز و زرد قبل از رسیدن به تقاطع متوجه می‌شویم که چند متر جلوتر تقاطع وجود دارد و باید برای کنترل خودرو هوشیارتر عمل کنیم اما وقتی خودرو در حال حرکت مقابل خود را می‌بینم و ناگهان چراغ ترمز آن روشن می‌شود امکان حادثه تصادف پیش می‌آید.

یکی از شهروندان فامنین می‌گوید: امکان اشتباه توسط رانندگان هر روز در تقاطع با دیدن چراغ راهنمایی بدون رنگ وجود دارد و من بهعنوان یک عابر پیاده در حال رفت و آمد مردد می‌شوم آیا از خیابان عبور کنم یا خیر؟ خودروی دیگری هم در حال عبور است و یا موتورسیکلت از لابه لایی خودروها سر می‌رسد؟

مدیریت تقاطع‌ها در فصل بهار و تابستان به دلیل حضور مسافران، عبور و مرور زیاد احتمال رخداد حادثه در پی خواهد داشت البته عابران و خودروها تا کنون مدیریت خوبی در تقاطع‌ها داشتند و با دقت زیادی برای عبور از تقاطع‌های با چراغ‌های خاموش به خرج می‌دهند.

از مسئولین شهرستان، از شهرداری و شورای شهر و شورای ترافیک درخواست ‌می‌شود این مساله در دستور کار قرار بگیرد، تا کی قرار است این چراغ‌ها خاموش باشند.

راهکار‌ ترافیکی برای فرهنگ‌سازی استفاده از چراغ راهنمایی روشن نگهداشتن چراغ‌ها در تقاطع و استقرار نیرو‌های راهور در چهارراه‌های مربوطه برای مدیریت ترافیک است.

در هنگام خاموش بودن چراغ‌های راهمنایی در چهارراه‌ها و تقاطع، اولویت قوانین آیین‌نامه‌ای رانندگی همیشه با حق تقدم خودروی سمت راست است، در سه‌راه هم مسیر مستقیم دارای اولویت بوده و در میدان هم خودروی نزدیک دور میدان در اولویت است.

انتهای خبر/ح

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار