آخرین اخبار

30. تير 1403 - 9:01   |   کد مطلب: 28685
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان خبر داد:
همدان، دیار ۱۱۰۰ آزاده سرافراز
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: استان همدان نزدیک به و یک هزارو ۱۰۰ نفر آزاده، از اسرایی که در دوران دفاع مقدس به‌عنوان آزادگان یاد می‌شود و همچنین آزادگان سیاسی و انقلاب که در زندان‌های رژیم ستم‌شاهی بوده‌اند، دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«آوای فامنین» به نقل از عصر همدان، مجید صفدریان با اشاره روز تجلیل از اسراء و مفقودین، اظهار کرد: ما در حال حاضر دیگر مفقودالاثر نداریم.

وی افزود: زمانی تعدادی از شهدای ما به‌عنوان مفقودالاثر شناخته می‌شدند اما در یک مقطعی با انجام تفحص شهدا و کارهایی که در این زمینه صورت گرفت، برای همه مفقودالاثرها اعلام شهادت شده و به‌عنوان شهدای جاویدالاثر شناخته شدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۰۰ شهید جاویدالاثر در همدان داریم که هنوز پیکرهای مطهرشان بدست ما نرسیده است، خاطرنشان کرد: استان همدان نزدیک به و یک هزارو ۱۰۰ نفر آزاده، از اسرایی که در دوران دفاع مقدس به‌عنوان آزادگان یاد می‌شود و همچنین آزادگان سیاسی و انقلاب که در زندان‌های رژیم ستم‌شاهی بوده‌اند، دارد.

صفدریان با اشاره به سالروز تجلیل از اسراء و مفقودین، عنوان کرد: استان همدان امسال برای تجلیل از اسراء شرایط خاصی داشته و با شروع مراسمی تحت عنوان شهدای غریب اسارت، از زمان برگزاری این مراسم تا ۲۶ مردادماه، که سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است برنامه‌های متفاوتی را برگزار کرده است.

وی در پایان به ویژه برنامه‌ای که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان در این رابطه برگزار می‌شود اشاره کرد و عنوان کرد: برای آزادگان، جانبازان و ایثارگران همدان دسته عزاداری ایثارگران در روز سوم عاشورا تشکیل داده و هرساله به‌مناسبت این روز عزیز در کنار دیگر دسته‌جات به عزاداری می‌پردازند.

انتهای خبر/.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار