آخرین اخبار

5. دى 1402 - 10:11   |   کد مطلب: 27620
مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: نظارت بر مراکز خصوصی و دولتی طرف قرارداد بیمه سلامت این استان با هدف جلب و افزایش رضایتمندی بیمه شدگان افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای فامنین» به نقل از ایرنا، فریبرز نیاستی روز سه شنبه  اظهار کرد یکی از تکالیف بیمه سلامت نظارت میدانی، تصادفی، سرزده و بدون هماهنگی بر نحوه ارائه خدمات در مراکز طرف قرارداد این مجموعه است.

وی اضافه کرد: در صورت مشاهده ضعف در نحوه ارائه خدمات در مراکز خصوصی، دولتی و دانشگاهی علاوه بر برخورد با مجموعه متخلف، مراتب به اطلاع مسئولان و متولیان امر می رسد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان تاکید کرد: برای نمونه وجود مسئول فنی حین نسخه پیچی در داروخانه ها الزامی است بنابراین چنانچه به هر علتی، مسئول فنی نتوانست در داروخانه حضور یابد باید فردی را جایگزین خود کند.

نیاستی ادامه داد: در غیر اینصورت تابلویی مبنی بر اینکه نسخه پیچی صورت نمی گیرد باید در داروخانه قرار گیرد و تنها در این داروخانه تا زمان حضور مسئول فنی وسائل بهداشتی به فروش برسد.

وی ادامه داد: برخی از داروخانه ها که تعداد آنها انگشت شمار است این مولفه را رعایت نکرده که همکاری بیمه سلامت با آنها قطع شد چرا که باید قوانین به خوبی اجرا شود.

مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: اتاق عمل باید استاندارهای لازم برای عمل جراحی بیمار را داشته باشد که در صورت وجود نقص، اشکالات به مسئولان اطلاع رسانی می شود.

نیاستی یکی از اولویت های بیمه سلامت را پرداخت به موقع، با کمترین خطا و با سرعت بالا مطالبات مراکز طرف قرار داد دانست و گفت: نتیجه پرداخت به موقع مطالبات، رضایتمندی مراکز طرف قرارداد و تلاش برای ارائه خدمات بهتر به مراجعان و بیمه شدگان است.

نیاستی یکی از اولویت های بیمه سلامت را پرداخت به موقع، با کمترین خطا و با سرعت بالا مطالبات مراکز طرف قرار داد دانست و گفت: نتیجه پرداخت به موقع مطالبات، رضایتمندی مراکز طرف قرارداد و تلاش برای ارائه خدمات بهتر به مراجعان و بیمه شدگان است.

وی افزود: تامین به موقع نقدینگی مورد نیاز مراکز طرف قرارداد، زمینه را برای خرید تجهیزات پزشکی مناسب و به روز کردن تجهیزات از سوی مراکز دولتی، دانشگاهی، خصوصی، آزمایشگاه ها و دیگر مراکز طرف قرارداد مهیا کرده همچنین از وجود تجهیزات به روز می تواند به عنوان ابزای برای تبلیغ خود استفاده کند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اظهار کرد: بنابراین پرداخت به موقع مطالبات مراکز طرف قرارداد به ویژه مراکز خصوصی از جمله داروخانه ها با جدیت بیشتر دنبال می شود.

هم اکنون این اداره کل با ۹۸۷ مرکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد است که این مراکز شامل بیمارستانهای دولتی، خصوصی و خیریه، مطب های پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص، دندانپزشکان، مراکز تصویربرداری، داروخانه ها و آزمایشگاه ها است.

یک میلیون و ۸۰ هزار و ۱۸۳ نفر معادل ۶۰ درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که این میزان جمعیت در چهار صندوق شامل ۶۵۱ هزار و ۳۸۹ نفر در صندوق روستائیان، ۲۳۷ هزار و ۶۱۴ نفر صندوق ایرانیان، ۱۲۲ هزار و ۶۵ نفر صندوق کارکنان دولت و ۶۸ هزار و ۵۷۵ نفر در صندوق اقشار می شود.

انتهای خبر /.

دیدگاه شما

وضع هوای فامنین
عکس ماهواره ای شهرستان فامنین
قیمت روز طلا، سکه و ارز در بازار
پایگاه اطلاع رسانی تامین اجتماعی
فرمانداری فامنین
شهرداری فامنین
کانال تلگرامی آوای فامنین
بازی قیام مختار